Studiefinanciering

Middelbare school

In januari van dit jaar (2022) zijn er weer 12 leerlingen gestart op de middelbare school in Bembeke waarvan 6 meisjes en 6 jongens.

We betalen nu in totaal voor 40 leerlingen de kosten voor de middelbare school. Deze kosten bestaan uit vier jaar schoolgeld, 2 keer examengeld (voor het tussentijds examen na twee jaar en het eindexamen na 4 jaar) en 2 keer het schooluniform (de eerste aanschaf bij aanvang en  nog een keer een nieuw uniform na twee jaar).

Universiteit

We betalen op dit moment (2022) voor 5 studenten hun universiteitskosten en de eerste aanschaf van een laptop. Laptops zijn het laatste jaar schrikbarend duur geworden in Malawi. Voor een student die dit jaar is gestart aan de universiteit moesten we voor de laptop €1.000,00 betalen.  Om de kosten hiervoor enigszins in eigen hand te houden, neemt een van onze vrijwilligers die de Bembekeregio gaat bezoeken, enkele laptops mee vanuit Nederland, zodat we voor de komende jaren de aankomende studenten zelf kunnen voorzien van goedkopere en toch goede laptops.